Senior Customer Excellence Specialist

Solliciteer nu

Senior Klantenservice Medewerker

We zijn op zoek naar een Senior Klantenservice Medewerker met de focus op het afhandelen van complexe klachten om ons missiegedreven team te versterken!

Full-time / Part-time · Groningen Office

Over de rol

Soly wordt steeds groter (zowel nationaal als internationaal) en ons productassortiment wordt ook steeds breder.  Hierdoor krijgen wij steeds meer klanten en deze willen wij zo goed mogelijk te woord staan via verschillende kanalen. Als Senior Klantenservice Medewerker ben jij hier verantwoordelijk voor. Jouw focus ligt op het afhandelen van complexe klachten. 

De functie

Persoonlijk contact met de klant staat centraal bij zowel het ontvangen als bij het afhandelen van klachten. Dit wordt zoveel mogelijk afgestemd op de behoeften van de klant. Je hebt oprechte interesse in de klant, biedt een luisterend oor en door jouw betrokkenheid weet je de klant positief te verrassen. Door het behandelen van complexe klachten denk je na over hoe je een soortgelijke klacht in de toekomst kan voorkomen en hoe Soly haar dienstverlening kan optimaliseren.

Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit van klachtenafhandeling en voor een duidelijke vastlegging in ons CRM. Kwaliteit, continuïteit en verantwoording spelen een belangrijke rol bij de beslissingen die je neemt.

In deze rol werk je nauw samen met collega's van andere afdelingen, evenals met externe contacten zoals installateurs, juridische ondersteuning en/of de Consumentenbond.

Jouw impact

  • Je coördineert en handelt zelfstandig en onpartijdig complexe klachten en coulanceverzoeken af;

  • Je bewaakt deadlines en houdt overzicht op de diverse dossiers in jouw beheer;

  • Bij problemen ben jij op zoek naar een passende en doeltreffende oplossing voor de klant;

  • Klachten zie jij als feedback en weet je om te buigen tot een positieve uitkomst;

  • De klant verrassen en verwonderen door verwachtingen te overtreffen;

  • Multitasken, voor jou blijft het bos tussen alle bomen altijd zichtbaar;

  • Afspraken vastleggen in het CRM zodat je collega’s ook op de hoogte zijn.

Jouw profiel

  • Minimaal een afgeronde MBO-4 opleiding en HBO werk- en denkniveau

  • Minimaal 2 jaar recente ervaring met het afhandelen van klachten binnen de klantenservice 

  • Plezier in het klantcontact via mail en telefoon

  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve skills in zowel Nederlands als Engels;

  • Organisatiesensitiviteit; je weet wat de impact van je beslissingen zijn op de rest van de organisatie

  • Ervaring met het behandelen van schades is een pré

  • Minimaal 32 uur per week beschikbaar tijdens de openingstijden maandag t/m donderdag tussen 8.30-18.00  uur, vrijdag tussen 8.30-17.00 uur. Het rooster is in overleg.

  • Vind jij het leuk om mee te denken over de processen in onze organisatie? Wij bieden jou hier absoluut de ruimte voor en waarderen je enthousiasme en betrokkenheid. Samen maken we onze dienstverlening nog beter!; 

  • Heb je nog geen ervaring in de zonne-energiebranche? Dat is geen probleem. Met jouw leergierigheid leer je binnen no-time de kneepjes van het vak in onze SolyAcademy.

Wat wij jou bieden

  • Een bruto maandsalaris van €3.000-€3.400 (afhankelijk van je opleiding, kwaliteiten en ervaring);

  • 25 vakantiedagen en optie om 5 dagen bij te kopen;

  • Je komt te werken bij een internationale b-corp en hebt leuke vrijdagmiddagborrels met de gezelligste collega’s;

  • Extra verlof voor vrijwilligerswerk;

  • Reiskostenvergoeding van € 0,23 per kilometer, deze krijg je vanaf 10 kilometer met een maximum van 30 km enkele reis;

  • Pensioenregeling bij A.S.R. en 8% vakantiegeld;

  • Sportregeling via Bedrijfsfitness met extra werkgeversbijdrage van 50 euro;

  • Hoge kortingen op mode, elektronica, en dagjes uit via Benefits at Work;

  • Onze zonnepanelen huren met flinke korting;

  • Gratis vers fruit op kantoor;

  • Volledig ingerichte werkplek met sta/zit bureau en een laptop;

  • De kans om jouw kennis en kunde op andere afdelingen (of in andere landen) in te zetten;

  • Ons bedrijf groeit steeds meer en als jij het goed doet binnen onze organisatie, dan willen wij graag dat jij met ons meegroeit! Wij zullen dus altijd kijken naar doorgroeimogelijkheden op individueel niveau. 

Werken aan een mooie toekomst. Het kan.

Ontmoet een paar van je toekomstige collega's

Fana Keuter

Online Marketeer

Marcel Mousset

Visual Designer

Erik Helder

Head of Development

Ron Berkenbosch

Technical Trainer

Gwendy Richard

Teamlead Customer Excellence

Over Soly

Soly is een internationaal Clean Energy Tech-bedrijf met een missie om zonne-energie voor iedereen beschikbaar te maken. Het bedrijf werd in de zomer van 2013 opgericht door de broers Patrick en Milan van der Meulen. De broers werden op jonge leeftijd geïnspireerd door Al Gore’s documentaire ‘An Inconvenient Truth’ en hebben sindsdien besloten hun ondernemerschap ‘As a force for good’ in te zetten.

Het bedrijf is vandaag de dag één van de Europese marktleiders op het gebied van decentrale energieopwekking en -opslag door middel van zonnepanelen, accu’s en laadstations. Soly richt zich op de residentiële en zakelijke markt en is actief in Nederland, Zuid-Afrika (2019), België (2022), Duitsland (2023), het Verenigd Koninkrijk (2023) en Italië (2024). Door het eigen softwareplatform te ontwikkelen, is Soly een van de meest kapitaalefficiënte energieleveranciers met slechts 140 werknemers in zes landen.

Het Soly platform heeft in 2021 een plek gewonnen in de Deloitte Technology Fast50. Soly is een impact gedreven bedrijf en sinds 2018 B-corp gecertificeerd.
B-corp is een internationaal label voor bedrijven die streven naar de hoogste normen op het gebied van duurzaamheid, financiële transparantie en sociale rechtvaardigheid.

Ben je enthousiast? Leuk!

Zo ziet onze sollicitatieprocedure eruit:

Stap 1 >>>

 Meld je aan via onderstaande link 

Stap 2 >>>

Binnen 3 werkdagen nemen we contact met je op.

Stap 3 >>>

Is je CV een schot in de roos? Dan beginnen we met een korte telefonische intake.

Stap 4 >>>

Als de eerste verwachtingen kloppen nodigen wij je uit voor een gesprek op ons kantoor in Groningen. De koffie staat klaar.

Stap 5 >>>

Voelen we allebei de energie? Dan ga je door naar een tweede gesprek en maak je kennis met het team.

Stap 6 >>>

Voelt het goed? Dan doen we je een aanbod.
En als je bij ons gaat starten vragen wij een VOG voor jou aan. 

Solliciteer

Wil je ons team komen versterken? Dan horen we graag van je!

Vragen?

Bel of mail Dennis Pastoor (Head Of Operations B2C) [email protected] of +31 058 401 7859

Goed om te weten:
We volgen onze Hiring Code of Conduct. Tijdens ons selectieproces kijken wij uitsluitend naar de kwaliteiten van kandidaten. Je hoeft dus niet je leeftijd, geslacht, afkomst of een foto van jezelf aan je CV toe te voegen.